הבלוג שלי!

ברק מסתובב בעולם

אשמח לקחת אתכם לסיבוב יחד איתי בחווית הבלונים

מבוך הבלונים הגדול בעולם!

בנובמבר 2015 נסעתי לכנס הבלונים הגדול של אירופה – המילניום ג'אם ( Millennium Jam) בו הורכב הפעם גם מבוך הבלונים הגדול בעולם!
מדובר בכנס גדול המיועד למקפלי בלונים, אליו מגיעים אמני בלונים מכל העולם. כמו בכנסים רבים אחרים של בלונאים, גם הכנס הזה התקיים בבית מלון, וגם בכנס הזה, יצירות בלונים רבות עיטרו את המלון בכל מקום: בלובי, במסדרונות, ואיפה לא?… (-:

מה עשיתי בתוך מבוך הבלונים הגדול בעולם, וכמה זמן לקח לי למצוא את דרכי החוצה?

בכנס הספציפי הזה נוצרה גם יצירה מרשימה וגדולה במיוחד, שהתפרסה על כל שטח אולם הספורט של המלון: מבוך עצום, עשוי כולו מבלונים! את המבוך עיצב האמן Didier Dvorak ויצרו אותו אמנים משלל מדינות במשך כמה ימים רצופים.

קירות המבוך בנויים מבלונים עגולים בעלי שתי קצוות – קצה אחד הוא למעשה הפיה של הבלון, וממש ממול הפיה, בקצה השני של הבלון, קיימת "פיה" נוספת (זו לא באמת פיה, היא סגורה ולא יכול לצאת ממנה אויר), מה שמאפשר למעשה לבנות שרשראות של בלונים (בלון שקשור לבלון שקשור לבלון וכו'), ומהשרשראות האלה אפשר לשזור מבנים כמו קירות ועוד הרבה דברים אחרים.
בתוך המבוך נבנו גם כמה פסלי בלונים מרשימים במיוחד, כך שלמעשה, אחת המשימות במבוך היא למצוא את הפסלים הללו, וכמובן, גם לנסות ולצאת מצידו השני של המבוך (-: בתוך מי שבילה במבוך הזה לא מעט, אני יכול לומר לכם שזו בהחלט היתה משימה לא פשוטה, ויצא לי ללכת לאיבוד בתוך המבוך גם בפעם הרביעית שהלכתי בו.
המבוך החזיק במקומו בצורה אסטתית במשך כל הכנס (כשבוע), זאת בעיקר תודות לגודלם של הבלונים ותודות למזג האויר הקר (ככל שהבלונים גדולים יותר, כך יציאת האויר מהם משמעותית פחות).

בסופו של הכנס צריך כמובן לפנות את אולם הספורט… אז איך מפנים כל כך הרבה בלונים? בעזרת מסיבת פיצוצים! (-: קוראים לכל אמני הבלונים שבכנס להגיע למסיבת פיצוץ המבוך, ומבקשים מכולם לבוא עם מספריים / מחטים וכו', וכולם יחד מפוצצים את המבוך בקול תרועה רמה (-: מוזמנים לצפות בקטע ממסיבת הפיצוץ.

* גילוי נאות – אני הייתי רק אורח ביצירה המדהימה הזאת, ולא לקחתי חלק בבנייתה.

אולי יעניין אותך גם