הבלוג שלי!

ברק מסתובב בעולם

אשמח לקחת אתכם לסיבוב יחד איתי בחווית הבלונים

הכלבים והבלונים ששיגעו את העולם

שלום חברים,

היום אני רוצה לחלוק איתכם את מאחורי הקלעים של התמונה הזו:

כלב פג מבלונים

צילום: אילן ספירא  |  עיצוב ויצירת הבלון: ברק דגן

כן, אני יודע, לקח לכם כמה שניות לקלוט שיש גם בלון בתמונה (:

אז מה היה שם? איך התמונה הזו קרמה עור וגידים? ומדוע היא הפכה לסיפור הצלחה בינלאומי?

הכירו את הצלם אילן ספירא

מאחורי התמונה הזו עומדים הצלם אילן ספירא (שהוא גם האבא של הכלבים) ואנוכי.

אילן ספירא

אילן ספירא ושלושת הכלבים שלו

ברק דגן וכלב מבלונים

אנוכי (ברק דגן) עם ארבעת הכלבים ביום הצילום

את אילן ספירא פגשתי בחתונה שבה עשיתי בלונים, ומאז אנחנו חברים.

הצילומים של אילן עוצרי נשימה. יש לו את הכשרון לתפוס את הרגע בצורה ייחודית. הוא הולך עם הלב שלו ומצלם את הדברים החשובים לו (כמו למשל את המהגרים השחורים החיים בישראל) והוא גם מצלם עבור "ידיעות אחרונות" צילומים מרהיבים של אישים ואומנים ממגוון תחומים.

(ממליץ לכם בחום לעקוב אחריו בפייסבוק או באינסטגרם)

יום אחד עלה לי רעיון לעשות איתו פרוייקט משותף. היה ברור לי שיהיה כיף, ושמהשילוב של שנינו יכול לצאת רק טוב.

אילן גידל בזמנו שלושה כלבי פג: חצי, קלמן והולי (אמא של קלמן). השילוב הזה של שלושה כלבי פג ישר העלה לי את הרעיון לשלב "כלב מבלונים" בתמונה. הרי אין אדם שלא חושב על כלב מבלונים כאשר הוא חושב על בלונים בצורות!

קבענו תאריך לצילום, והתחלתי ליצור את הכלב.

ואוו! אתה כל כך מוכשר!

כאשר אנשים מסתכלים על התמונה הזו, הם לא יכולים לדמיין את מאחורי הקלעים שלה. מרביתם חושבים שלקח לי חמש דקות ליצור את הכלב הזה (נו, כמה זמן כבר לוקח לעשות כלב מבלונים?!) ושהכלב שיצרתי כל כך דומה למקור בגלל שאני "מאד מוכשר ויצירתי".

אז חברים, אני רוצה לומר לכם שבעיני (ובעיני מחקרים ומאמרים שקראתי בנושא), ההתמדה, הלמידה והאימון חשובים הרבה יותר מהכשרון! אנשים שמצליחים להגיע להישגים יוצאי דופן, הם בדרך כלל אלה שהיו מאד נחושים, התאמנו הרבה, ידעו להתגבר על כשלונות והאמינו שהם בכיוון הנכון. כך למעשה קורה, שמאחורי יצירות רבות ישנן שעות רבות של אימונים, נסיונות, כשלונות, בדיקות ובעיקר התמדה, נחישות והרבה אמונה ורצון.

רבים לא יודעים זאת, אבל כלב הבלונים שאתם רואים בתמונה הוא הגרסה החמישית של הכלב הזה. לפניו יצרתי עוד 4 כלבים, שמהם לא הייתי מרוצה. יצרתי, בחנתי את מה שיצא, זרקתי, ויצרתי גרסה טובה יותר (וכך שוב ושוב ושוב), כך שתהליך היצירה של הכלב הזה ארך כ-5 שעות עבור הפנים של הכלב בלבד! 

צילום של הגרסה השלישית של הכלב

את כלב הפג מהבלונים יצרתי מול תמונות של כלבי פג מהאינטרנט. בחנתי את קוי הפנים, את היחסים בין חלקי הפנים השונים, והכנסתי כמה שיותר אלמנטים שקיימים בכלב הזה – אל הבלון, עד לרמה שהבלון היה נראה דומה מאד למציאות.

מאחורי הקלעים של יום הצילומים

אז כמה זמן לקח לצלם את התמונה? כמה צילומים נדרשו? ואיך גורמים לשלושה כלבים לשבת כל כך יפה מול המצלמה?

נפגשנו בביתו של אילן ביום שישי בבוקר. אילן סידר את הסט, שכלל שולחן נירוסטה שעליו הושבנו את הכלבים.  בניגוד לסיפורים שאני שומע, הכלבים לא ממש הגיבו לכלב הבלונים, ולא ממש התלהבו ממנו / או ניסו ללקק אותו (:

יחד עם זאת, כלב הבלונים לא הודבק לשולחן, ואחד האתגרים שעמדו בפנינו היו לגרום לכלב הבלונים להישאר במקום, עם המבט לכיוון המצלמה (כיוון שהכלבים האמיתיים זזו כל הזמן, והם אלה למעשה שהחזיקו את הכלב במקום).

הצילום כולו ערך כשעה, כאשר בשעה הזו אילן לא הפסיק לקרוא לכלבים בשמם ולתת להם מידי פעם צ'ופרים על זה שהם נשארו במקום כל כך הרבה זמן (:

בסופו של דבר נלקחו עשרות רבות של צילומים, כאשר מהם בחרנו את התמונה המדוברת. אני חייב לציין שהבחירה היתה קשה, כי היו עוד תמונות ועוד זויות מעניינות, כמו למשל שתי התמונות האלה, שמעולם לא נחשפו, ומוצגת כאן לראשונה

כלב מבלונים
כלב מבלונים
כלב מבלונים

ואז, העלאנו את התמונה לרשת

ואז, העלנו את התמונה לרשת, והתגובות היו מטורפות!

המוני לייקים ו-share-ים מכל כיוון, ודפים בחול שיש בהם רבבות עוקבים העלו שוב את התמונה אליהם, וגם שם, התגובות היו פשוט מטורפות!

הנה דוגמאות:

תמונת כלבי הבלונים בדף בפייסבוק
תמונת כלבי הבלונים בדף בפייסבוק
תמונת הכלבים והבלונים בערוץ הילדים
תמונת הכלבים והבלונים בערוץ הילדים
הכלבים והבלונים בסטטוסים מצייצים
הכלבים והבלונים בסטטוסים מצייצים

התמונה הזו ממשיכה עדיין להעלות חיוכים בכל העולם. בין השאר היא גם זכתה להמכר כתמונה בגלריה לאומנות, לעלות לעמודי פייסבוק ואתרים פופולארים במיוחד, ולהיות מוצגת כמעט בכל ראיון טלווזיוני בו הייתי (:

תודה לכל מי שהגיע עד לסוף הפוסט וכמובן תודה רבה לאילן ספירא על מה ומי שהוא (:

לסיום, אם אתם מעוניינים להוריד לעצמכם את כרטיס הביקור החדש שלי, אתם מוזמנים (:

אולי יעניין אותך גם