מאמרים

דגשים בקיפול בלונים שימנעו מהבלון להתפוצץ

במאמר זה אני רוצה לחלוק איתכם דגשים ומסקנות שלמדתי בעצמי במשך שנים, בזמן שניסיתי לקפל בלונים בתחילת הדרך.

קיפול בלונים הוא תחביב ממכר, שמשמח כל אדם (כי כולם שמחים לקבל בלון…), ואני באמת חושב שכל אחד צריך לנסות ולראות את ההשפעה המדהימה והחיובית שיש לבלוני צורות על אנשים.
כמעט כל אחד מנסה מתישהו לקפל בלונים וליצור מהם צורות, אך רבים מתקשים ומספרים לי שכלל לא הצליחו לנפח את הבלון, ואלה שכן הצליחו לנפח את הבלון מספרים לי לא אחת שהבלון התפוצץ להם מיד כשניסו ליצור ממנו צורה…

אז, הנה כמה כללים מעולים, שיעזרו לכם להתחיל את הדרך שלכם בעולם קיפולי הבלונים ברגל ימין: ישנם מספר פרמטרים עליהם יש להקפיד כדי להימנע מפיצוץ של הבלון בזמן הקיפול (את כל הפרמטרים האלה, ורבים אחרים, אני מלמד בסמינר הבלונים שלי)

טיפים בקיפולי בלונים
  • טכניקת קיפול נכונה – דורש אימון רב… תוכלו להתחיל ולהתאמן דרך סרטוני הוידאו שבאתר
  • שימוש בבלונים איכותיים וטריים – אני משתמש בבלונים של חברת Qualatex הקנדית ובבלונים של חברת Sempertex המיוצרים בקולומביה.
  • שימוש בבלונים שאינם שקופים – לבלונים שאינם שקופים ישנה נטייה להתפוצץ פחות.
  • יש גם לשים לב לטמפרטורה וללחות בחדר – כששני אלה גבוהים יש להשתמש בטכניקות קיפול זהירות יותר.
  • הימנעות מחיכוך של שני חלקים מנופחים של הבלון זה בזה – חיכוך גומי מנופח בגומי אחר מנופח מחליש מאד את הגומי, ויביא לסכנת פיצוץ…

קנו בלוני צורות איכותיים

אני חושב שזה הכלל הבסיסי החשוב ביותר… אם תקנו בלונים של חברה לא טובה / בלונים לא טריים / בלונים שאוכסנו בחנות בתנאים לא טובים – הם יתפוצצו לכם בעת הניפוח או מיד עם תחילת הקיפול.

נפחו את בלוני הצורה בעזרת משאבה

אני שומע לא אחת על אנשים שקנו שקית בלונים, וחשבו שהבלונים מקולקלים כי אי אפשר היה לנפח אותם בעזרת הפה. ובכן, בלוני הצורות הם בלונים צרים וארוכים, ועל כן, דרוש לחץ אויר גבוה על מנת לנפחם. רוב האנשים לא יצליחו לנפחם בפה, וגם אם כן, זה עניין טיפה מסוכן, כי במידה והבלון לא טרי או פגום הוא עלול להתפוצץ לכם לתוך העיניים (כל בלונאי חווה כאב שכזה בעין, ומניסיון אני יכול לספר לכם שזה מאד לא כיף ומאד מסוכן…) לסיכום – השתמשו במשאבה.

עוד עניין חשוב בנוגע לניפוח הבלון – אם אתם מתכוונים לקפל את הבלון, אל תנפחו אותו עד הסוף! למשל, אם אתם מעוניינים ליצור כלב פשוט מבלונים, נפחו את הבלון עד החצי שלו בלבד. הרעיון הוא שאוויר הבלון עובר הלאה במורד הבלון ככל שתוסיפו לבלון קיפולים, ולכן, הבלון לא יתפוצץ.

בעת הניפוח השתדלו לא לתת לאויר רב לצאת החוצה מהבלון

נפחו את הבלון מבלי לעצור, עד לגודל אליו תכננתם לנפחו מלכתחילה. אם תוך כדי הניפוח תאפשרו לאויר לצאת מהבלון, הבלון יתעוות ויהפוך לחלש יותר, ולכן סיכוייו להתפוצץ יגדלו (וחבל…).

לאחר שניפחתם את הבלון, וקצת לפני שאתם קושרים אותו, הוציאו ממנו קצת (אבל ממש קצת) אויר, ורק אז קישרו אותו. זה ירכך את הבלון כולו תוך הימנעות מעיוות של הבלון, ויאפשר לכם עבודה קלה יותר.

נסו להימנע (לפחות בהתחלה) משימוש בבלוני צורות שקופים (למשל, בלון צהוב שקוף, או ירוק שקוף, או כחול שקוף וכו').
המרקם של בלוני נקניק שקופים דביק יחסית, ועל כן, הם נוטים להתפוצץ יותר בעת הקיפול.

אולי יעניין אותך גם