מאמרים

איפה קונים בלונים?

איפה קונים בלונים? איזה סוגי בלונים יש? איפה כדאי לקנות בלונים בסיטונאות? ואיפה אפשר למצוא בלונים איכותיים?

*** כדי לקפוץ ישירות לרשימת החנויות בהם ניתן לקנות בלונים לחצו כאן ***

היי, כאן אמן הבלונים ברק דגן.
כאמן בלונים, אני נשאל פעמים רבות היכן כדאי לקנות בלונים? באיזה בלונים אני משתמש והיכן אפשר לקנות בלונים איכותיים בסיטונאות?

השאלות הללו פעמים רבות, על ידי אנשים שנמצאים בתחילת דרכם בעולם קיפולי הבלונים, ולפעמים גם על ידי אנשים שעובדים בתור ליצנים או מפעילי ימי הולדת, והם אינם בקיאים בעולם אמנות הבלונים, ולא תמיד יודעים איזה בלון כדאי לקנות, איזה חברות של בלונים ניתן למצוא בארץ, ואיפה כדאי לקנות בלונים.

לפני שאסקור את המקומות עליהם אני ממליץ, בואו ונראה איזה סוגי בלונים יש:

איזה סוגים של בלונים יש?

ישנם סוגים רבים של בלונים, במגוון רחב של גדלים וצורות, העשויים משני חומרים עיקריים: בלוני לטקס במגוון צורות ובלוני מיילר במגוון צורות.

בלונים עגולים (בלוני ימי הולדת, שהם למעשה הבלונים הרגילים, שכל אחד מכיר).
אלה הם בלונים העשויים מלטקס (כלומר מגומי טהור, שהוא למעשה השרף של עץ הגומי, והוא חומר מתכלה). הבלונים האלה מגיעים במגוון רחב של גדלים, החל מגדלים קטנים: למשל, בלון חמש אינץ (מסומן בסימון: 5") ועד לגדלים ענקיים, שמתנפחים לגודל של יותר מגובה של בנאדם.
גודלו המספרי של הבלון העגול (למשל, 5 אינץ) הוא למעשה הרוחב (הקוטר) של הבלון כאשר הוא מנופח (כמעט) עד הסוף.
אגב, הגודל הנפוץ ביותר של הבלון העגול (איתו יוצרים פעמים רבות עיצובים בבלונים לאירועים) הינו בגודל של 12 או 11 אינץ (וכמובן שזהו גם שמו של הבלון: בלון 11 אינץ' או בלון 12 אינץ).

אגב, אני מספר לכם על שני גדלים נפוצים של בלונים עגולים (11 אינץ' או 12 אינץ') כי בחלק מחברות הבלונים מייצרים את הבלון הזה בגודל של 12 אינץ ובחלק מייצרים אותו בגודל של  11 אינץ'.

בלונים עגולים (בלונים רגילים)

בלונים ארוכים (נקראים גם בלוני צורות או בלוני צורה או בלוני טוויסטינג או בלוני נקניק) – או בשמם המקצועי "בלוני 260". גם בלונים אלה עשויים מלטקס, שהוא השרף של עץ הגומי והוא חומר מתכלה. אלה הם הבלונים הארוכים שמהם עושים כלב או חרב או כל צורה אחרת מבלונים. גם בקטגוריה הזאת ישנם גדלים נוספים, ובעיקר עוביים נוספים.
כאמור, הבלון הארוך הרגיל נקרא בלון 260 ("בלון נקניק"), אך יש לו שני אחים עבים יותר (בלוני 350 (או 360), ובלוני 660 (או בלוני 646)) וגם אח אחד דק יותר (בלון 160).

גדלים של בלוני צורות (בלונים ארוכים)

קורס עיצוב אירועים בבלונים (מתחילים)

קורס עיצוב בבלונים

לפרטים נוספים לחצו על התמונה

בלונים עגולים בעלי שני קצוות – נקראים גם בלוני לינק (או בשם המותגי שלהם link-o-loons או Quick Links) הם בלונים עגולים בעלי שתי נקודות קשירה: נקודה אחת היא הפיה של הבלון (זו שקושרים לאחר שמסיימים לנפח את הבלון) והנקודה השניה נמצאת ממש בצידו השני של הבלון (מול הפיה). הנקודה הזו נראית כמו פיה סגורה, והתפקיד היחיד שלה הוא לאפשר קשירה של בלון לבלון לבלון לבלון, וכך ליצור שרשרת של בלונים עגולים הקשורים זה לזה מבלי להשתמש בשום חוט.

בלון לינק

בלוני מיילר (נקראים גם בלוני פויל) – אלה הם הבלונים הכסופים העשויים מאלומיניום המצופה בחלקו הפנימי בניילון, ובדרך כלל נהוג למלא אותם בהליום. בדרך כלל תמצאו עליהם הדפסים שונים ומשונים, כמו למשל, בלון עם הדפסה של חד קרן או כיתוב מודפס של המילים happy birthday (או מיליון ואחד הדפסים אחרים…).

כיוון שהבלונים הללו עשויים ממתכת ומניילון הם נשארים זמן רב מאד עם האויר (או עם ההליום) בתוכם.

בלון אלומיניום (בלון פויל)

בלוני לטקס במגוון רחב של צורות – כאן ישנה רשימה ארוכה מאד של בלונים (שימושיים יותר או שימושיים פחות) העשויים מלטקס: בלוני לב, בלונים בצורה של כוכב (נקראים גם בלוני פרח), בלונים בצורה של סופגניה (זהו בלון עגול עם חור במרכזו, נקרא גם בלון דונאטס), בלונים בצורה של מיקי מאוס, בלונים ארוכים בצורה של ספירלה ועוד ועוד ועוד ועוד.

בלונים במגוון צורות

בלוני באבל העשויים מסיליקון – אלה הם בלונים עגולים שעשויים מסיליקון (כאשר נוגעים בהם זה מרגיש קצת כמו כדור ים). היתרון הגדול של הבלונים הללו הוא שהם לא הופכים לעכורים, והברק שלהם נשאר כפי שהוא לזמן רב. בנוסף, הם ממש עגולים כאשר הם מנופחים עד הסוף (ולא אגסיים), ואתם וודאי מכירים אותם בתור הבלונים שיש סביבם נורות לד.

כאשר הבלון הזה שקוף הוא מרשים במיוחד ונראה קצת כמו בועת סבון. יחד עם זאת הוא מיוצר גם בצבעים שונים.

בלון באבל שקוף מסיליקון

האם כדאי לקנות בלונים מחו"ל?

המון אנשים שואלים אותי האם כדאי להזמין בלונים מ AliExpress או מ Ebay. הכוונה שלהם היא כמובן לחסוך כסף.

אז, אני עומד להפתיע אתכם כאן, אבל למיטב ניסיוני אין שום סיבה להזמין בלונים מחו"ל דרך האינטרנט!

כאשר עובדים עם בלונים ישנה חשיבות גדולה לאיכות של הבלונים. במידה ותזמינו מאתרים סיניים, קרוב לוודאי שהבלונים שתקבלו הם בלונים לא איכותיים (למשל, בלונים ישנים, או בלונים פגומים, או בלונים דקים מדי וכו') מה שישפיע כמובן על היכולת שלכם ליצור זרי בלונים או כל עיצוב בלונים אחר.

בנוסף, גם אם יהיה חסכון במחיר הוא יהיה לא משמעותי. מרבית הבלונים אינם יקרים, ולכן, גם אם תקנו "בזול" בסין, החסכון יהיה מינורי, ובהחלט שאינו שווה את הטרחה ואת הסיכון שבהזמנת בלונים לא איכותיים.

באיזה חברות של בלונים מומלץ להשתמש?

בפסלי הבלונים שלי אני משתמש בעיקר בבלונים ארוכים (נקראים גם בלוני צורה / בלוני טוויסטינג).

באופן אישי, אני מעדיף לעבוד עם בלונים המיוצרים על ידי שתי החברות הבאות:

בלונים של חברת Sempertex (מיוצרים בקולומביה)

בלונים של חברת Qualatex (מיוצרים בקנדה)

לגבי שימוש בבלונים עגולים או בבלוני טיפ (בלונים עגולים בעלי שני קצוות) – גם כאן, ההמלצה שלי כיום היא להשתמש בבלונים של חברת Sempertex או בבלונים של חברת Qualatex.

חברת הבלונים Sempertex
חברת הבלונים Qualatex

בלונים מומלצים לקניה

מדוע אני משתמש בבלונים של Sempertex או בבלונים של Qualatex?

שתי החברות הללו (סמפרטקס ו-קואלטקס) הן חברות איכותייות ומרבית אמני הבלונים בעולם משתמשים בהם. לשתיהן יבוא רשמי ומאסיבי לארץ, וניתן למצוא משתי החברות הללו בלונים במגוון רחב של צבעים וגדלים.

כל הבלונים הגמישים המיוצרים על ידי סמפרטקס או קואלטקס (גם הבלונים הארוכים וגם הבלונים העגולים) מיוצרים משרף של עץ הגומי (הנקרא גם לטקס). הם גמישים, חזקים, ואינם מתפוצצים בקלות. בנוסף לכך שהבלונים הללו מיוצרים מחומרים איכותיים, הם גם מתכלים, ולכן, הם אינם מזהמים את הסביבה לאחר שהם נזרקים לפח.

בנוסף, מגוון הצבעים ששתי חברות הבלונים הללו מציגות הוא רחב, והמגוון הזה קיים גם במגוון רחב של גדלים וצורות של בלונים.

מדוע זה חשוב לי שיש לחברות הללו בלונים במגוון של גדלים?

תארו לכם שאני רוצה ליצור פנים של אדם מבלונים. את הלסת אעשה מבלון עבה, אבל את האוזניים אעדיף ליצור מבלון בעובי רגיל אבל באותו הצבע בדיוק (דבר שאצל חברות בלונים אחרות כלל אינו מתאפשר).
ומה לגבי השיער? יכול להיות שאת השיער אעדיף ליצור מבלונים דקים במיוחד. ולכן, עניין הגדלים של הבלונים הארוכים הוא קריטי עבור מי שעוסק בפיסול בבלונים.

היכן אני ממליץ לקנות בלונים?

הנה רשימת חנויות הבלונים בהם ניתן לקנות בלונים איכותיים:

בלוניר

בלוניר – הבית של אמני הבלונים. חנות מקצועית במחירים סיטונאים.

כתובת: כפר מונאש (על כביש 4 בין נתניה לחדרה)

שעות פתיחה: כל יום וכל שעה (בתיאום טלפוני!)

משלוחים: כן, בכל הארץ. נא לפנות לבלוניר לפרטים נוספים בנושא המשלוח

בלוניר

על החנות: זו חנות סיטונאית המתמחה באמנות בלונים והפצה של מותגים איכותיים, ציוד ואביזרים למעצבי בלונים , מקפלי בלונים וכל מי שמופיע או סתם נהנה להתעסק עם בלונים.
ניר בלוניר הוא אמן בלונים כבר מעל 20 שנה והוא ישמח לענות ולסייע בכל שאלה באופן מקצועי ואדיב. בחנות תמצאו בין היתר את מגוון הבלונים של Sempertex – במחירים אטרקטיביים במיוחד

טלפון ליצירת קשר: 050-3335326
מולטי בלון

מולטי בלון – מכירת כל סוגי הבלונים ואביזרים נלווים, מילוי הליום, השכרת ציוד לבלונים

כתובת: אהרונוביץ 19 בני ברק (קומה 1-)

 

שעות פתיחה: א'-ה': 0800-1600

משלוחים: כן, בכל הארץ, בתשלום

מולטי בלון היא חנות למכירת בלונים מכל הסוגים וממגוון רחב של מותגים, מילוי מיכלי הליום ומכירה והשכרה של ציוד לבלונים.

טלפון ליצירת קשר: 03-9655099
עולם הבלונים - מחסן סיטונאי

עולם הבלונים – מחסן סיטונאי

כתובת: שלזינגר 3, קומה שניה, אשדוד

שעות פתיחה: א'-ה': 0900-1700

ימי ו': 09:00-12:00

יש משלוחים

עולם הבלונים מחסן סיטונאי היא חנות מקצועית למכירה של בלונים וציוד נלווה לבלונים, שהוקמה כדי לעזור לעסקים קטנים מתחום הבלונים. החנות מרכזת את כל סוגי הבלונים, ציוד לבלונים ומוצרים נלווים

טלפון ליצירת קשר: 052-6184949

אולי יעניין אותך גם