הבלוג שלי!

ברק מסתובב בעולם

אשמח לקחת אתכם לסיבוב יחד איתי בחווית הבלונים

עיר בלונים שבנינו בסין (שיא גינס!)

בספטמבר 2016 השתתפתי בבנייתה של עיר בלונים מטורפת, שנבנתה מ 365,000 בלונים והתפרסה על שטח של יותר מ-10 דונם. עיר הבלונים הזו זכתה בשיא גינס עבור פרוייקט הבלונים הגדול בעולם(!)

העיר תוכננה ועוצבה על ידי חברי, אמן הבלונים גידו וורהוף (הולנד). והיא נבנתה במשך 10 ימים רצופים. בבנייתה של העיר השתתפו 45 אמני בלונים מ-32 מדינות, ועוד עשרות אמנים ומתנדבים מקומיים, מהעיר שיאמן בסין.

בניית העיר היתה מאתגרת במיוחד: יומיים לפני שהצוות הבינלאומי נחת בסין, היכתה סופת טייפון בעיר שיאמן, וגרמה למותם של עשרות אנשים, ולהרס רב. בזמן הנסיעה באוטובוס משדה התעופה למלון ניתן היה לראות הרס אדיר: המוני עצים שנעקרו, גגות בנים שנשברו, חלונות מנופצים ועוד ועוד

בכל זאת, התייצבנו כמתוכנן לבניית עיר הבלונים הענקית הזו.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

ההרס שגרם הטייפון

אז איך בעצם בונים עיר בלונים מטורפת שכזאת?

מדובר במשימה מאד מורכבת, הדורשת אמנים רבים, תיאומים אינסוף, תכנון קפדני, הזמנה של הבלונים הנכונים, ניהול מלאי נכון בזמן הבניה עצמה, ועוד ועוד. במהלך הבניה השתמשנו בהרבה מאד בלונים עגולים בעלי שני קצוות, המאפשרים בניה מהירה של אלמנטים מהירים וגדולים מבלונים. כאמור, את התכנון ואת שאר התיאומים עשה האמן גידו וורהוף מהולנד.

ואז, מתחילה הבניה. מתחילים לבנות בקצב מסחרר המון קירות, שהם למעשה יעצבו ויתחמו את החלל.

לאחר שבונים המון קירות, ומבססים את המבנה הכללי של העיר, משאירים זמן להוספה של פסלי בלונים אמנותיים, שאליהם העין נמשכת בצורה חזקה יותר. למה אני מתכוון? נניח שאתם בונים בית מבלונים, הגיוני שתתחילו בבנית הקירות, נכון?… אבל, אם אחרי שסיימתם את בניית הקירות, תוסיפו על הקיר תמונה ענקית העשויה גם היא מבלונים, על מה לדעתכם המבקרים יסתכלו?… ממה הם יתרשמו?

הנה לדוגמא, בסרטון שלפניכם רואים פגודה מדהימה שבנה האמן מורגן ביסקטן, שביקש ממני ליצור אלמנט אמנותי מעל שער הכניסה לפגודה.

לאחר שבניית העיר הושלמה, ושערי הכניסה לתוך העיר נפתחו לקהל הרחב, עשרות אלפי מבקרים נכנסו אל העיר, והתלהבו מכל מה שהם ראו! הם חייכו, צחקו, התקרבו, בחנו וצילמו בלי הפסקה! אני מודה שלראות את כל האנשים האלה מתלהבים כל כך מפסל שיצרתי, זו תחושה מדהימה

במקביל לבניית העיר, התקיימה גם תהלוכה עצומה של תחפושות מבלונים! האמת היא שאפילו אני הופתעתי מהיצירתיות המטורפת של תחפושות הבלונים שהוצגו בתהלוכה הזו: דמויות ענק שזזו בעזרת הולכים על קביים, דמויות מסרטים מצויירים, שמלות מבלונים, צבי נינג'ה, עגלות ענק מעוטרות בפסלי בלונים מטורפים, הופעות על ידי אמני במה המפסלים בבלונים, ומה לא?… פשוט מטורף!

לאחר שחזרתי לארץ התראיינתי אצל "אורלי וגיא" על הפרוייקט המטורף הזה בסין. כדי לצפות (:

כולכם מוזמנים ליהנות מהתמונות ומהסרטונים המטורפים שצילמתי בעיר הבלונים המדהימה הזו, וכמובן, אתם מוזמנים לשתף חברים (-:

אולי יעניין אותך גם